Ahoj,
tak tu dneska máme pár inspirací na levnou a zdravou snídani. Jsou to mé nejoblíbenější variace. Po celou dobu psaní článku jsem si říkala jestli je to dostatečně levné abych to tak mohla pojmenovat, ale každý vnímáme peníze jinak a hranice máme jinde, tak doufám, že jsem se přiblížila většině.

Chiapuding s lesním ovocem 11kč – dvě lžičky chia semínek 3kč, 1dcl mléka 3kč, jedna lžička třtinového cukru 1kč, 3lžičky lesního ovoce 4kč. Semínka, cukr a mléko dáme do jedné skleničky a necháme přes noc v lednici (občas promícháme, aby to nebyla jen hrouda). Ráno dozdobíme ovocem a je to. Chia semínka jsou jako prevence před různými nemocemi velmi účinná, zabraňují dehydrataci, podporují metabolismus, snižují krevní tlak a spoustu dalšího.

Avokádový toast 14kč – 2plátky žitného chleba 3kč, 1/4 avokáda 7kč, plátek sýra 1kč, okurka 2kč, list salátu 1kč. Avokádo by mělo mít krémovou konzistenci, jeho dužina by měla jít bez problému namazat na toast, pak položte plátek sýra a listy salátu. Avokádo obsahuje kvalitní tuky a je domovem pro magnesium, draslík, fosfor a vitamíny C, E, K, H, B3 a B5 .

Chia lívance 12kč – 1 vejce 3kč, hrnek pohankové mouky 5kč, lžička chia 2kč, 1/3hrnku mléka 1kč, lžička kypřícího prášku 1kč. Všechny ingredience smícháme v misce a necháme alespoň hodinu odpočinout aby chia semínka nabobtnala. Pak promícháme aby těsto bylo tuhé, ale stále tekuté a na rozehřáté pánvičce smažíme placičky (lívance).

Míchaná vajíčka s klíčky 13kč – 3 vejce 9kč, sůl, hrst klíčků 4kč. Vajíčka umícháme jak jsme zvyklí, já míchám na slabém ohni a nechávám tekutější, solím po umíchání a klíčky dávám až na talíři. Naklíčené luštěniny obsahují zhruba tolik bílkovin jako maso a navíc vitamíny A,B,C a E a spoustu dalšího.

Advertisements