13487521_10206878412578091_1771500476_nBýt „na vodě“ se Spajkem, byl pro mě zážitek nad zážitky a protože by někoho mohlo zajímat jak to probíhá tak se s vámi o ten silný zážitek podělím.

Osobně nejsem nějak zkušená vodačka, jela jsem asi 3x a to dost špatně, ale nabídku na vodu jsem si nemohla nechat ujít a protože se snažím, aby byl Spajk co nejvíc všestranný a zažíval nové věci, rozhodla jsem se ho vzít sebou na jeho první plavbu. Vodu miluje a tak jsem měla akorát obavy aby se na lodi moc nemrskal.

Co si pro psa zabalte: cestovní misku, obojek, vodítko, košík, ručník, kleště na klíšťata, granule (nebo jinou obvyklou stravu), pamlsky (nejlépe sušené maso k němu přiběhne vždycky)

A začnu úplně od začátku – první nocí, spali jsme spolu ve stanu, kdy byl tedy dost unešený ze všech zvuků kolem a z kolemjdoucích lidí, párkrát si štěknul, ale pak si na ruch zvyknul a usnul. První spaní ve stanu tedy úspěšné, byl přikrytý dekou, ale i tak si vlezl ke mně do spacáku. Staford ve spacáku-prostě komický 😀

Druhý den ráno jsme vyjeli na vodu, bohužel nebyl moc čas ani prostor seznámit Spajka s lodí nenásilnou formou a tak jsem si sedla do lodě, přivolala ho k sobě mezi nohy, odměnila dobrůtkou a hladila pro uklidnění. Naštěstí byla moje parťačka výborná vodačka a tak jsem několik metrů vůbec nepádlovala a jen se věnovala Spajkovi aby se seznámil s vratkou lodí. Pochvíli jsem mu odepnula vodítko, aby si mohl kdyžtak skočit do vody a osvěžit se. Košík měl pořád na sobě, protože se lidi můžou vždycky zbláznit a na řece jich s námi bylo hodně. K mému překvapení Spajk vůbec do vody nechtěl, párkrát vyskočil, ale hned plaval ke břehu a kňučel ať se pro něho vrátíme. Po pár hodinách se naučil z lodě za jízdy pít a pak jsme mu jen přibrzdili u břehu, běžel se vyčůrat a zase naskočil. Takovou reakci na loď jsem fakt nečekala. Bylo to neuvěřitelný, byl hodný, neměl problém, nevrtěl se, dokonce na lodi usnul. Je z něho už vodák! 😀

Takový zážitek rozhodně doporučuji a hlavně co nejdřív, starší pejskové si pak na nové věci zvykají hůř, spousta vodáků mi závidělo, že můžu vzít psa sebou a když jsem jim řekla že je se mnou poprvé tak nevěřili, ale upřímně netuším co by bylo kdyby do lodi nechtěl, já jsem tak nějak sázela na to, že kdyžtak poplave vedle nás, ale to se právě nestalo.

